Przetrenowanie

Przetrenowanie

Co tam słychać rodzino Caliathletics? Dzisiaj przedyskutujemy temat, który w mojej skromnej opinii jest obecnie trochę niedoceniany:

Przetrenowanie 

Jak wszyscy dobrze zdajecie sobie sprawę, uczucie, które odczuwasz podczas treningu, że czujesz się mocny, niezniszczalny, że mógłbyś kontynuować wielogodzinne wykonywanie powtórzeń i ćwiczeń, jest czymś nie do opisania i nikt oprócz ciebie nie może tego zrobić zawsze kiedy trenujesz. 

Zwłaszcza jeśli jesteś bardzo silny psychicznie i nikt ani nic nie powstrzyma Cię przed zrobieniem tego jeszcze jednego zestawu/powtórzenia, doskonale wiesz, że to jak bycie lwem w klatce, gdy wołowina czeka na zewnątrz. 

Mam na myśli to, że ogólnie wszyscy, którzy uważają się za zakochanych w uprawianym przez siebie sporcie, może on naprawdę stać się narkotykiem i dzięki Bogu w większośc przypadków jest zdrowy. 

Ale musisz też zatrzymać się na chwilę i pomyśleć, ilekroć natkniesz się na miliony filmików z YouTube’a, gdzie faceci z całego świata pokazują Ci, jak silni i wytrzymali są i zastanawiasz się czy naprawdę to wszystko jest dla nich takie proste.

Cóż, po chwili zdarza się, że przypadkiem trafisz na wiadomość, że ten facet doznał poważnej kontuzji nadgarstka, łokcia, barku, pleców lub dolnej części ciała  i poprzez takie kontuzje nie może kontynuować ćwiczeń.

Rezultatem może być długa przerwa w ćwiczeniach lub, w najgorszym przypadku całkowite zrezygnowanie z treningów. 

Kilka miesięcy temu natknąłem się na post na Instagramie, który mnie zaskoczył, gdy dowiedziałem się, że pewien facet, który był często wymieniany w filmach i sieciach społecznościowych, jako jeden z najlepszych w planche i front lever, musiał zrezygnować, poprzez poważny uraz, który wystąpił w jego ramieniu. 

Teraz, jeśli oglądasz filmy tego sportowca, możesz zastanawiać się, jak on był w stanie osiągnąć tak złożone umiejętności w tym, co wydawało się dla niego łatwe, bez bólu ani cierpienia podczas zawsze maksymalnego treningu

Cóż, prawda jest taka, że prawdopodobnie ten facet nigdy nie podszedł w dobry sposób do dobrej sesji rozciągania pomiędzy treningami (od lat), biorąc pod uwagę, że trenował prawdopodobnie codziennie, przekraczając swoje granice, aż do momentu, który stał się jego końcem, zamiast tylko kolejnym krokiem do przodu. 

Trenował w domu i na zewnątrz i ilekroć mogłeś go zobaczyć na ziemi, na drążku czy na ringach gimnastyczznych lub paraletkach, najprostszym ćwiczeniem jakim wykonywał była manna, wiktoriański lub żelazny krzyż na przykład na ringach. 

Wszystkie tego rodzaju bardzo zaawansowane ćwiczenia sugerują, że osoby wykonujące takie ćwiczenia nie mogą myśleć, że są w stanie wykonać je w doskonałej formie tylko dlatego, że są młode oraz dzięki wszystkim godzinom spędzonym na próbowaniu coraz więcej i więcej w ciągu dnia i nocy.

Proces nie będzie działać całe życie 

kalistenika przetrenowanie

Ciało musi odpocząć i wrócić do zdrowia po stresie, który na nie nakładasz, podczas każdego treningu; dlatego faza deload/roztrenowania jest bardzo ważna, aby mięśnie, ścięgna i więzadła mogły się zregenerować i móc podnieść nowy ciężar podczas następnego treningu.

Weź pod uwagę również fakt, że zazwyczaj potrzeba około 48h , zanim mięśnie w pełni odzyskają siłę i będą gotowe do następnego treningu. 

Teraz, pamiętając o tym, co powiedziano powyżej, chcę dać wam kolejny przypadek, który zwrócił szczególną uwagę. 

Natknąłem się na inne wiadomości dotyczące tego bardzo silnego Street Workout sportowca w wieku 25 lat, który trenował od lat, głównie z dodatkowym obciążeniem do obojętnie jakich ćwiczeń. 

jak sobie radzić z przetrenowaniem

Oznacza to, że trenował prawie codziennie, w tym podciąganie z obciążeniem, pompki na poręczy z obciążeniem, pompki z obciążeniem, przysiady z obciążeniem i wiele innych ćwiczeń z obciążeniem podczas swoich codziennych treningów. 

Nagle musiał zrobić sobie przerwę od treningu, ponieważ obciążając wiele ścięgien i więzadeł całym napięciem wywołanym przez ciężary, których użył, doszedł do tego, że zerwał biceps i musiał także poddać się operacji w celu wyzdrowienia. 

Cóż, nawet jeśli zdecydowałby się na swoją codzienną dawkę Weighted Calisthenics, za pomocą której karmiłby swoje ciało, wydaje mi się, że rezultat nie byłby taki, jakiego by oczekiwał.

Po raz kolejny osobiście zauważyłem, że ilekroć zaczynasz przybierać na wadze, gdy decydujesz się na przykład na bardziej obciążone podciągnięcia lub pompki na poręczy, ciężar wpływa na ścięgna i więzadła z uczuciem “ciągnięcia” bardziej niż zwykle jedynie przy zwisaniu na drążku z obciążeniem wokół twojego pasa. 

To wyraźny przykład tego, że słuchając swojego ciała, możesz rozpoznać, kiedy w twoich mięśniach zaczynają działać inne siły. 

Nie należy unikać ćwiczeń z obciążeniem, ponieważ stanowią one bardzo skuteczny sposób na zwiększenie siły; pomagają też łatwiej wykonywać inne ćwiczenia, ale muszą być zawsze wykonane ze świadomością zagrożenia/ograniczenia, które niosą ze sobą. 

Innym czynnikiem, który z pewnością należy wziąć pod uwagę, jest sposób, w jaki decydujesz się na organizację swoich rutyn w ciągu tygodni/miesięcy 

Oznacza to, że jeśli zdecydujesz się trenować metodą mezocyklu (wyjaśnionej w poprzednich artykułach), będziesz głównie pracował nad postępami.

Ponieważ musisz zacząć od podstawy, a następnie rzeczywiście przejść do trudniejszych wersji ćwiczeń/umiejętność w ciągu miesięcy, również ogólne obciążenie, jakie nałożysz na mięśnie/ścięgna/więzadła się zwiększy.  

Aby dać wyraźny przykład, jeśli zacząłeś od podciągania 4 x 5 , a następnie byłeś w stanie robić postępy, aż do 4 x 10, rozważ, aby dodać trochę wagi do swojego ciała w celu większej stymulacji mięśni, głównie na poziomie OUN.  

przetrenowanie w kalistenice

W ten sposób nabierając wagę i rozpoczynając od zupełnie nowego powiedzenia 4   z dodatkowymi 10 kg, dobre ścięgna i więzadła będą działać podwójnie, aby umożliwić Ci podciągnięcie, aż do twojego ciała. 

To jest ok, ale nie możesz potem myśleć, o dodawaniu ciężaru do ciężaru przez przerwy

Dlatego, jak powiedziałem w poprzednich artykułach, w mezocyklu zawsze trwa co najmniej tydzień faza deload/roztrenowania, w którym nie przestajesz trenować całkowicie przez tydzień, ale po prostu deload/roztrenowujesz powtórzenia (dynamicznie) i seconds (izometrycznie/ekscentrycznie) każdego ćwiczenia uwzględnionego w rutynach. 

To nie pierwszy raz, kiedy słyszę o facetach, którzy mówią, że trenują codziennie, przynajmniej godzinę lub dłużej przez przerwy. Cóż, bez względu na wiek, jaki możesz mieć, zapewniam cię, że skoro jesteśmy ludźmi, punkt krytyczny może zostać osiągnięty. 

Musisz szanować swoje ciało i jeśli naprawdę chcesz się nim zająć w najlepszy sposób, dzięki dobremu treningowi, który może przynieść Ci niesamowitą satysfakcję, musisz także zadbać o fazę odpoczynku (co jest niezbędne).

Przesłanie, które chcę wam przekazać brzmi: bez względu na wiek 15,25,35 lat, zawsze poświęć część swojego harmonogramu na odzyskanie sił, aby zwiększyć mobilność i elastyczność podczas swojej przygody z ćwiczeniami. 

 

Dodaj komentarz

Twój koszyk